Vragen & Antwoorden

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen bij Around The World Travel. We hebben ons best gedaan om zoveel mogelijk ‘veel gestelde vragen’ over onze organisatie te verzamelen en alvast voor jou te beantwoorden.

Zit het antwoord op jouw vraag er toch niet bij of heb je specifieke vragen over de bestemming zelf? Neem dan contact op met de Specialist ter plaatse of met het hoofdkantoor van Around The World Travel.

Wij werken met Travel specialisten die voor jou reizen samenstellen en uitvoeren op de plaats  van bestemming. Onderstaand vind je enige vragen/antwoorden over deze Travel Specialisten.

Een Travel Specialist (TS) is de persoon die de reis voor je samenstelt en uitvoert. De Travel Specialist is gevestigd in het land of regio van de bestemming en is gespecialiseerd in het organiseren van reizen op maat voor deze bestemming(en) waar hij/zij verantwoordelijk voor is. 

De Travel Specialist is perfect in staat om, samen met jou, een mooie reis samen te stellen. Zij kennen de lokale geheimen en bijzonderheden en delen deze graag met jou.

Onze TS spreekt in de meeste gevallen Nederlands en is doorgaans eigenaar of in dienst van een lokale reisagent. Sommige TS beheersen de Nederlandse taal niet of minder en communiceren daarom in het Engels. 

Je krijgt direct contact met onze Travel Specialist (TS) door op de pagina van de bestemming of de pagina van de specialisten een vraag te stellen via de contactknop ‘stel een vraag’ of door een ‘reisvoorstel’ aan te vragen. De TS neemt daarna automatisch contact met jou op.

Hier vind je het overzicht van al onze lokale Travel Specialisten.

Onze TS spreekt in de meeste gevallen Nederlands en is doorgaans eigenaar of in dienst van een lokale reisagent. Sommige TS beheersen de Nederlandse taal niet of minder en communiceren daarom in het Engels. De TS zal  in de meeste gevallen zelf contact met je opnemen maar bij afwezigheid, ziekte of vakantie van de TS kan het soms voorkomen dat er een collega reageert die de Nederlandse taal niet machtig is en daarom in het Enegels reageert.

De Travel Specialist (TS) zal na jouw aanvraag een voorstel maken en toezenden en, indien nodig, je reis verder personaliseren naar jouw wensen.

Na jouw akkoord voor een reisvoorstel zal de TS een bevestiging en betalingsverzoek toesturen. Na de (aan)betaling zal de TS  jouw komst voorbereiden  Bij aankomst op jullie bestemming zal de TS er voor zorgen dat de reis  zal verlopen zoals afgesproken.

Wij selecteren al onze Travel Specialist aan de hand van een aantal strenge voorwaarden. De TS:

  • woont en werkt in de regio die hij/zij vertegenwoordigt
  • werkt met liefde en passie voor het land/regio
  • moet voldoen aan de plaatselijke wettelijke eisen voor het uitvoeren van reizen en of reisonderdelen
  • heeft veel lokale expertise en kennis
  • handelt professioneel, flexibel en volgens de normen van ATWT
  • is begaan met duurzaamheid en het welzijn van de lokale bevolking
  • hanteert een prijs-kwaliteit verhouding volgens de ATWT normen

Heb je vragen over het aanvragen van een reisvoorstel bij Around The World Travel? De veel gestelde vragen vind je hieronder en de Travel Specialist van de betreffende bestemming beantwoordt natuurlijk ook graag al je vragen.

Elke keuze is lastig en kiezen tussen zoveel mooie bestemmingen al helemaal. Wij raden aan rekening te houden met het soort reis dat je wilt maken en je te verdiepen in de cultuur en natuur van een land. Daarom hebben wij onze reizen ook onderverdeeld in Thema’s

Daarnaast is het raadzaam rekening te houden met de beste reistijden voor een bestemming. Bijvoorbeeld i.v.m. het regenseizoen. Kijk hiervoor op de pagina ‘beste  reistijd’ 

Ja dat kan! Wil je een rondreis maken door meerdere landen? Laat dit dan weten aan de TS  van het land waar je wilt starten. Afhankelijk van de ligging van de landen kan je reis door één of meerdere Travel Specialisten worden verzorgd. Vraag de TS naar de mogelijkheden.

De veiligheid van onze reizigers en Travel Specialisten staat voor ons voorop. Toch kan de situatie in een land of regio zomaar veranderen. De Travel Specialist kent de situatie in een land/regio goed en zal je, indien nodig, informeren. Als reiziger heb je ook zelf verantwoordelijkheid en wij raden je aan om altijd voor aanvang van je reis de  reisadviezen van het Ministerie van Buitenlands Zaken te bekijken

Heb je een mooie bestemming of reis gevonden, dan kan je geheel vrijblijvend een voorstel aanvragen door op de knop: ‘Reisvoorstel aanvragen’ te klikken.

Je kan direct een voorstel aanvragen voor een reis zoals gepresenteerd op de site of een aangepast voorstel, als je bijvoorbeeld een onderdeel van de reis wilt wijzigen, maar je kan ook een reis helemaal naar eigen idee samen laten stellen.

Je komt direct in contact met de lokale Travel Specialist en hij/zij zal de reis voor je samenstellen.

Het aanvragen van een reisvoorstel is altijd vrijblijvend en geheel gratis.

Alles kan geregeld worden!

De pakketreizen zoals je ze ziet op onze site zijn direct te boeken, maar dienen ook als een voorbeeld. De gehele reis is aan te passen aan jouw wensen (indien mogelijk natuurlijk)

De inhoud van de pakketreizen op de site, zoals  de route, de duur, accommodaties, aantal “vrije dagen”, excursies etc. zijn met de kennis en kunde van onze Travel Specialisten samen gesteld.  Maar heb je specifieke wensen laat het dan weten!

De Travel Specialist zal altijd proberen aan je wensen te voldoen (uiteraard is dit altijd afhankelijke van het soort wensen en bijbehorend budget, tijdsplanning mogelijkheden enz.)

De Travel Specialist zal altijd een prijsvoorstel moeten maken op basis van het aantal personen en in welke periode je op reis wilt. Dit heeft enige tijd nodig. Daarnaast hangt veel af van jouw specifieke wensen. Mocht je veel specifieke wensen hebben dan zal de Travel Specialist wat meer tijd nodig hebben om een voorstel voor je te maken. Je kan binnen enkele dagen een voorstel verwachten en heeft de TS meer tijd nodig zal hij/zij dit laten weten.

Dit hangt sterk af van de bestemming. Populaire bestemmingen zoals Zuid-Afrika kunnen beter op tijd (meer dan 6 maanden voor aanvang) geboekt worden i.v.m. beschikbaarheid van tours en accommodaties.

De Travel Specialist van de gewenste bestemming kan je hierover informeren.

Je reis op tijd regelen is altijd raadzaam, maar heb je een “last-minute” verzoek dan zullen wij uiteraard altijd ons uiterste best doen een mooie reis voor je samen te stellen.

 

Wij willen graag weten of je een bijzondere beperking hebt. Geef dit door bij het aanvragen van een reisvoorstel, dan kan onze Travel Specialist hier zo goed mogelijk rekening mee houden.

Ja, dat kan. Elke reis zoals aangegeven op onze website is direct te boeken of aan te passen aan jouw/jullie wensen.

Onze Travel Specialisten hebben op basis van hun kennis van de bestemming de mooiste reizen samengesteld, maar wil je iets aanpassen dan kan dat natuurlijk altijd door je wensen aan te geven en een aangepast reisvoorstel aan te vragen.

 

Onze Travel Specialisten zoeken altijd naar de beste accommodaties maar het soort accommodatie per reis of land kan sterk verschillen. We houden hierbij rekening met het budget en proberen een mix aan te bieden van unieke plekken, homestay’s  een mooi hotel aan het strand of een lodge in de jungle enz. Het verschilt uiteraard per bestemming. In het reisvoorstel staat uitgebreid beschreven waar je zult slapen en is er geen beschikbaarheid dan zal de Travel Specialist altijd een vergelijkbaar alternatief bieden. Heb je specifieke wensen? Geef het aan! Wij zullen altijd proberen aan je wensen te voldoen.

Onze Travel Specialisten doen er alles aan om een mooi reisvoorstel voor je samen te stellen. Heb je toch nog een ander idee over de reis, andere wensen, of gewenste aanpassingen? Geef dit dan door aan de Travel Specialist door te reageren op het voorstel. We maken met plezier een aangepast reisvoorstel.

Een reisvoorstel heeft altijd een geldigheidsduur. Dit heeft vooral te maken met de beschikbaarheid van accommodaties, tours en eventuele vluchten en dat verschilt per bestemming. Op je reisvoorstel staat aangegeven wanneer het voorstel verloopt.

Probeer altijd voor het verlopen van deze datum te reageren om er zeker van te zijn dat de prijs of het voorstel niet meer zal wijzigen.

Vliegen naar je bestemming of het vervoer op de bestemming zelf. Hier vind je veel gestelde vragen over vliegtickets, binnenlandse vluchten en het lokaal vervoer.

Around The World Travel verzorgt geen internationale vluchten dit laten we graag over aan jou als reiziger. 

Je kan zowel voor als na het boeken van een reis je vluchten boeken. Wij passen het reisvoorstel graag aan op jouw vliegtijden.

Op de pagina over vliegtickets vind je meer uitleg hierover.

Zijn er binnenlandse vluchten in het reisvoorstel opgenomen, dan regelt de Travel Specialist deze vluchten voor je. Hou er rekening mee dat de annuleringsvoorwaarden van de betreffende vliegmaatschappij dan van toepassing, deze krijg je, samen met je tickets, toegestuurd door je TS of zijn te vinden op de site van de betreffende vliegmaatschappij.

Wij raden het af zelf de binnenlandse vluchten te boeken. Dit in verband met eventuele vluchtwijzigingen ter plaatse. Sta je erop om de vluchten zelf te boeken? Let er dan op dat je dan zelf verantwoordelijk bent voor het tijdig doorgeven van eventuele wijzigingen aan de TS.

 

In het reisvoorstel zal aangegeven worden hoe en met welk vervoermiddel er verplaatst zal worden. Dit is afhankelijk van jouw bestemming en de lokale mogelijkheden.

Veiligheid is voor ons belangrijk en wij doen ons uiterste best het vervoer zo veilig als mogelijk te laten verlopen.

Je wilt jouw reis gaan boeken? Hier vind je veel gestelde vragen over het boeken en wat er daarna volgt. Alvast veel plezier met de voorbereiding.

Als het reisvoorstel helemaal naar wens is kan je dit aangeven aan de TS. Het definitieve reisvoorstel zal opgemaakt worden en de beschikbaarheid van accommodaties e.d. zal nagekeken worden. De TS stuurt een definitieve versie van het reisvoorstel met een bevestigingslink. Met deze link ga je naar het online bevestigingsformulier. Als alles is ingevuld kan je de reis officieel bevestigen en aanbetalen met Ideal.

Nadat je hebt aangegeven gebruik te willen maken van het voorstel zal de TS de beschikbaarheid nagaan van accommodaties e.d. Mocht het onverhoopt voorkomen dat een bepaalde excursie of hotel niet langer beschikbaar is (door voor ons onvoorziene omstandigheden), dan zal de TS altijd proberen een gelijkwaardig alternatief aan te bieden binnen dezelfde prijsklasse. 

 

Met plezier passen wij het reisvoorstel aan naar jouw wensen. Let wel op: wil je het reisvoorstel aanpassen na dat je officieel bevestigd en aanbetaald hebt, dan zijn wij helaas genoodzaakt wijzigingskosten in rekening te brengen van € 30,- per boeking i.v.m. reserveringen van accommodaties/reisonderdelen en het verrekenen van de aanbetaling. Het is dan ook aan te raden om pas te bevestigen en de aanbetaling te doen als het reisvoorstel helemaal naar wens is. Heb je aanpassingen, wensen of vragen? Geef het door, we passen het voorstel graag voor je aan!

Alle accommodaties, transfers, excursies en reisonderdelen worden aangeboden op basis van beschikbaarheid. Na bevestiging en aanbetaling worden de bovengenoemde onderdelen door de Travel Specialist vastgelegd. Mocht een onderdeel onverhoopt toch niet meer beschikbaar zijn wordt er een vergelijkbaar alternatief aangeboden binnen een vergelijkbare prijsklasse en word je hiervan op de hoogte gebracht. Indien er geen alternatief te vinden is die binnen dezelfde prijsklasse valt, dan zal er in overleg een mogelijk alternatief besproken worden.

Dit is afhankelijk van de bestemming en het samengestelde reisplan. Wanneer je akkoord gaat met het reisvoorstel zal de Travel Specialist aangeven wat hij/zij van je nodig heeft. 

Je bent aan het genieten van je reis maar hoe en met wie neem je contact op indien nodig? En wat kan je verwachten van de Travel Specialist aan support ter plaatse.

Heb je tijdens je reis vragen over de reis, ben je niet tevreden, is er een noodsituatie of heb je een andere dringende vraag? Neem dan altijd direct contact op met de Travel Specialist ter plaatse. Hij of zij zal je zo goed mogelijk proberen te helpen. Voor aanvang van de reis informeert de TS je over de contactmogelijkheden. 

Heb je een noodsituatie en kan je de TS niet bereiken? Neem dan contact op met het hoofdkantoor.

De lokale Travel Specialisten zijn verantwoordelijk voor de uitvoer van de reis ter plaatse zoals afgesproken. Heb je het idee dat dit niet gebeurt zoals afgesproken? Geef dit dan altijd direct aan bij de Travel Specialist. De Travel Specialist zal direct naar een passende oplossing zoeken. Mocht er naar jouw mening toch geen passende oplossing worden geboden dan is het hoofdkantoor van ATWT natuurlijk altijd bereikbaar om mogelijke problemen op te lossen.

Waar moet ik qua financiën op rekenen bij onze reis? Hier vind je veel antwoorden op de aan ons gestelde vragen.

Dit is per bestemming en reisvoorstel verschillend. De pakketreizen bestaan in de meeste gevallen in ieder geval uit vervoer, overnachtingen en het bezoek van bezienswaardigheden, bijzondere plaatsen, excursies enz. In de meeste gevallen zijn entreegelden, fooien, maaltijden e.d. niet inbegrepen.

Uiteraard zal in het reisvoorstel duidelijk aangegeven worden wat er wel en niet is inbegrepen. Heb je hier toch nog vragen over dan zal de Travel Specialist je hier graag verder over informeren.

Op onze site zijn de prijzen, zoals vermeld bij de pakketreizen, gebaseerd op de aangeboden reis bij 2 deelnemende reizigers in het laagseizoen.

De uiteindelijke prijs van de reis is afhankelijk van het moment waarop je reist, het aantal personen en de eventuele aanpassingen op de reis.

Bij het bevestigen van je reis vragen wij om een aanbetaling. Wij verzoeken deze betaling binnen 7 dagen te doen. De aanbetaling is 25% van het totale boekingsbedrag plus boekingskosten (15,00 p.p.). Het resterende factuurbedrag dient uiterlijk 8 weken voor vertrek te worden betaald en je ontvangt automatisch een betalingsverzoek.

Als je minder dan 8 weken voor vertrekt boekt dan betaal je het totale bedrag direct in één keer.

Bij het boeken van een reis rekenen wij boekingskosten voor het verwerken van de aanvraag en alle bijkomende kosten. De boekings-/reserveringskosten zijn 15 euro per persoon per boeking.

Het kan altijd voorkomen dat je na het boeken van de reis nog iets wilt wijzigen of dat je zelfs je hele reis moet annuleren. De Travel Specialist helpt je hiermee verder. Hieronder vind je een aantal vragen en antwoorden.

In overleg met de lokale Travel Specialist kan jouw reisplan (na boeking) natuurlijk altijd nog aangepast worden. Bij het aanpassen van de geboekte reis worden er wel altijd wijzigingskosten in rekening gebracht ( € 30,- per boeking) Dus het is raadzaam om te zorgen dat het reisplan helemaal naar wens is voordat je deze bevestigt. 

Eventuele aanpassingen die extra kosten met zich mee brengen zullen vanzelfsprekend altijd worden doorberekend.

Een annulering moet je altijd per mail doorgeven aan je Travel Specialist.  De Travel Specialist zal dan de annulering verder in werking zetten en de eventuele kosten berekenen en doorbelasten.

Het is raadzaam om bij annulering je verzekering te checken en de voorwaarde van je reisverzekering goed na te kijken.

Als de overeenkomst wordt geannuleerd, zal ATWT, indien niet anders vermeld, de reiziger naast de verschuldigde boekingskosten de volgende annuleringskosten in rekening brengen:

  • Tot en met 7 dagen na boeking 0% van de reissom. (bij boeking meer dan 8 weken voor vertrek)
  • Tot 56 dagen voor de vertrekdatum van de reis bedragen de annuleringskosten 20% van de reissom met een minimum van € 250,-
  • Van 29 t/m 55 dagen voor de vertrekdatum van de reis is de cliënt een bedrag verschuldigd van 50% van de reissom, met een minimum van € 250,-.
  • Van 14 t/m 28 dagen voor de vertrekdatum van de reis is de cliënt een bedrag verschuldigd van 75% van de reissom met een minimum van € 250,-.
  • Van 0 t/m 13 dagen voor de vertrekdatum van de reis zullen we 100% van de reissom in rekening brengen.

Uitzonderingen:

  • Eventuele (internationale en binnenlandse) vluchten die onderdeel zijn van een pakketreis zullen bij annulering altijd 100% in rekening worden gebracht.
  • De annuleringsvoorwaarden kunnen per bestemming uitzonderingen bevatten. Bij zulke aangepaste voorwaarden wordt dit altijd voor bevestiging aangegeven in het reisvoorstel.

Na boeking kan je altijd nog wijzigingen aanbrengen. Je kan ook aanpassen wie er mee op reis gaat. Geef dit uiterlijk 2 weken voor aanvang van de reis door. Er worden, op de wijzigingskosten van €30,- na, geen extra kosten in rekening gebracht voor het aanpassen van meereizende personen.

De organisatie Around The World Travel! Wie zijn wij, wat doen wij en waar staan we voor?

Wie zijn wij? Op de pagina Wie zijn wij kun je alle informatie terugvinden over onze organisatie. 

‘Het creëren van een innovatieve reisorganisatie die reizigers en lokale reisspecialisten direct met elkaar verbindt om zodoende een uniek, persoonlijk reisproduct te realiseren. Daarbij stimuleren wij graag kleinschalig duurzaam toerisme dat de welvaart van de lokale bevolking ten goede komt en dat onze reizigers in contact brengt met de echte wereld. Wij vermijden massatoerisme en waar de standaardtoerist naar links gaat, gaan wij naar rechts!’

Wij bieden geen georganiseerde groepsreizen aan die bestaan uit vaste vertrekdata en een bepaald minimale deelnemers.

Wel kunnen onze Travel Specialisten reizen samenstellen voor jouw groepsreis. Wil je op reis met een groep? Een familiereis, met een groep collega’s of vrienden? Neem dan contact op met de TS van jouw bestemming voor de mogelijkheden.

Natuurlijk kan je ook bij ons terecht voor individuele reizen! Je zal er wel rekening mee moeten houden dat het alleen reizen invloed kan hebben op de prijs van je reisvoorstel. Vervoer of hotelkamers kunnen in verhouding duurder zijn dan bij 2 personen. De mogelijkheden en extra kosten verschillen per bestemming.

Dit kan. Afhankelijk van de landen die je wilt bezoeken zal de TS altijd kijken naar de mogelijkheden. Vraag de TS van het land waar je wilt starten naar de mogelijkheden.

Ben je niet tevreden over de reis, de dienstverlening of heb je een andere op- of aanmerking? Dan horen wij dat graag! Wij doen ons uiterste best om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn maar het kan natuurlijk zijn dat jij daar anders over denkt. Laat het ons weten! Wij horen altijd graag hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren!

Tijdens je reis kan je een klacht het beste direct bespreken met je lokale Travel Specialist. Daarnaast is het hoofdkantoor ook altijd bereikbaar voor jouw mening!  Stuur dan een mail aan: info@aroundtheworldtravel.nl zodat wij je klacht kunnen behandelen. 

Wij werken met recensiebureau ‘The  Feedbackcompany”. Verzoeken voor een recensie worden na de reis automatisch per mail toegezonden. Geen verzoek ontvangen? Of wil je een extra recensie schrijven? neem dan contact op via: info@aroundtheworldtravel.nl.

In elke nieuwsbrief vind je onderaan de brief een link om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief. De verwerking van het uitschrijven kan enkele dagen duren. 

Op de pagina Reisvoorwaarden vind je onze reisvoorwaarden. Dit zijn onze algemene voorwaarden en alle extra informatie die je wilt weten. 

Wij regelen graag de hele reis voor je, maar als wereldreiziger heb je zelf natuurlijk ook verantwoordelijkheden.

Voor alle reizen buiten de EU heb je een paspoort nodig. Let op! In veel landen geldt dat je paspoort, nog minimaal 6 maanden geldig moet zijn om het land te kunnen bereizen. 

Dit verschilt per bestemming, op de pagina Praktische informatie per land vind je de informatie per bestemming.

Het is bij ons verplicht een reisverzekering te hebben om een reis te kunnen boeken. 

Een goede annuleringsverzekering raden wij wel aan, maar de keuze is aan jou!

Meer weten? Kijk op onze pagina verzekeringen

Het verschilt per bestemming of je wel of geen inentingen e.d. nodig hebt. 

Wil je meer weten? Neem dan contact op met onze partner  Thuisvaccinatie.nl  Zij informeren je graag en komen zo nodig bij je thuis voor de inenting e.d.

Dit is mede afhankelijk van de soort reis die je gaat maken. Op de pagina Praktische informatie per land vind je in ieder geval algemene praktische informatie per bestemming.